Пазаруването онлайн, особено от международни сайтове и без опция наложен платеж поражда редица притеснения в купувачите, свързани със страха да не ни измамят, като не ни изпратят платена поръчка или получим нещо различно от това, за което сме платили и не можем да си върнем парите след това.
Една от платформите, която по мое мнение предлага отлична защита на потребителите е Алиекспес и в този пост ще ви разкажа за начините по които сайта защитава парите ни и изгражда доверие в потребителите.
Алиекспрес предоставя на купувачите гаранция за връщане на платената сума на купувачите в следните случай:
- Пратката не е получена в указания срок.
- Пратката е повредена или съществено се различава от представената в страницата на купувача.
Ако при поръчка сте попаднали в една от двете хипотези то може да използвате правото си на защита, като ви съветвам да преминете през следните стъпки:
1. Свържете се с продавача
Оставете съобщение на продавача и обсъдете проблема. Възможно е да стигнете до решение и без да се налага да отваряте диспут. Продавачът може да ви предложи пълно или частично връщане на сумата (обикновено чрез pay pal), да ви изпрати нов артикул или да ви намали цената на друг продукт от неговия магазин. Ако не стигнете до споразумение отваряте диспут.
2. Отваряне на диспут
Диспут може да отворите 10 дни след изпращане на пратката от продавача, като за част от пратките диспут може да се отвори едва след изтичане на срока за доставка и защита на парите ви, като периодът в които може да отворите диспут е до 15 дни от датата на която изтича срокът на доставка или датата на маркиране на стоката като получена. При отваряне на диспут е необходимо да посочите и причина, ако това е повредена или не отговаряща на описанието стока е задължително да приложите доказателства за това - снимки или клип. Важно е и да отбележите какво очаквате да бъде решението на спора, пълно възстановяване на сумата без връщане на пратката, възстановяване и връщане на стоката обратно или частично възстановяване. Моля имайте предвид, че връщането на стоката до Китай е за ваша сметка и често сумата на доставката надвишава стойността на самата пратка.
След като сте предприели описаните действия очаквате предложение от страна на продавача. Той от своя страна има 5 дни да приеме вашето предложение или да направи ново. Ако продавачът ви предложи нещо, което не ви устройва имате право да откажете предложението и да изчакате Али да се намеси и да реши спора на база на приложените доказателства. Ако не искате да приемете предложението на продавача, отхвърлете го, в противен случай се смята за прието.
Ако продавачът не отговори нищо в рамките на зададения от Али срок (обикновено 5 дни) то диспутът автоматично се решава във ваша полза.
3. Приключване на диспута
1. Свържете се с продавача
Оставете съобщение на продавача и обсъдете проблема. Възможно е да стигнете до решение и без да се налага да отваряте диспут. Продавачът може да ви предложи пълно или частично връщане на сумата (обикновено чрез pay pal), да ви изпрати нов артикул или да ви намали цената на друг продукт от неговия магазин. Ако не стигнете до споразумение отваряте диспут.
2. Отваряне на диспут
Диспут може да отворите 10 дни след изпращане на пратката от продавача, като за част от пратките диспут може да се отвори едва след изтичане на срока за доставка и защита на парите ви, като периодът в които може да отворите диспут е до 15 дни от датата на която изтича срокът на доставка или датата на маркиране на стоката като получена. При отваряне на диспут е необходимо да посочите и причина, ако това е повредена или не отговаряща на описанието стока е задължително да приложите доказателства за това - снимки или клип. Важно е и да отбележите какво очаквате да бъде решението на спора, пълно възстановяване на сумата без връщане на пратката, възстановяване и връщане на стоката обратно или частично възстановяване. Моля имайте предвид, че връщането на стоката до Китай е за ваша сметка и често сумата на доставката надвишава стойността на самата пратка.
След като сте предприели описаните действия очаквате предложение от страна на продавача. Той от своя страна има 5 дни да приеме вашето предложение или да направи ново. Ако продавачът ви предложи нещо, което не ви устройва имате право да откажете предложението и да изчакате Али да се намеси и да реши спора на база на приложените доказателства. Ако не искате да приемете предложението на продавача, отхвърлете го, в противен случай се смята за прието.
Ако продавачът не отговори нищо в рамките на зададения от Али срок (обикновено 5 дни) то диспутът автоматично се решава във ваша полза.
3. Приключване на диспута
Ако не приемете предложението на продавача се преминава във фаза, в която спорът се решава от Алиекспрес. Ако диспутът е във ваша полза очаквате връщане на сумата по сметката ви до 14 дни.
Ако темата е интересна в отделен пост ще ви разкажа как да водите успешно диспути.
Informally, Т.
Ако темата е интересна в отделен пост ще ви разкажа как да водите успешно диспути.
Informally, Т.
А какво става с шипинга който плащаме за връщането на повредената стока? Продавачът задължен ли е да ни го възстанови, или си остава за наша сметка? Защото шипингът може да е голяма сума и да обезсмисли връщането.
ОтговорИзтриванеНаписаното не е съвсем вярно. Пресен случай - изпращат стока, която не отговаря на описаните спецификации. Отварям диспут, искам възстановяване на сумата (ако искат бих им изпратил и стоката обратно, за тяхна сметка). Прилагам снимки на реалния продукт и скрийншот на страницата със характеристики. Резултат - предложиха ми да ми възстановят 10% от сумата. Аз нямах думата, нито да коригирам, нито да предложа друга сума. Алиекспрес сам реши, и то не беше никак в моя полза. Така че за 90% от цената получих стока, която не ми трябва.
ОтговорИзтриванеИзвод: Никаква защита, риска е на 100%.